במהלך ביקור הרצוג: נשיא אזרבייג'ן הודיע על הקמת מרכז יהודי

    נתי קאליש No Comments on במהלך ביקור הרצוג: נשיא אזרבייג'ן הודיע על הקמת מרכז יהודי

    הנשיא אילהם אלייב הודיע בביקור הנשיא הרצוג באזרבייג'ן כי ממשלתו תקים מרכז יהודי רב תכליתי בבאקו. במפגש מיוחד עם הקהילה היהודית הודה רב הקהילה היהודית הגיאורגית ספרדית הרב זמיר איסייב חבר החטיבה הבינלאומית של 'ועידת רבני אירופה' לנשיא אלייב גם על שדרוג בית הספר

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "ממשלת אזרבייג'ן תקים מרכז יהודי רב תכליתי במרכז באקו – כך הודיע נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב במפגש מיוחד שקיים עם ראשי הקהילה היהודית במהלך ביקור הנשיא יצחק הרצוג בבאקו. הנשיא אלייב הוסיף כי "היהודים באזרבייג'ן הם אזרחים יקרים לליבנו וכל מה שאנו יכולים לעשות למענם נעשה – זהו המשך טבעי למאות שנות הידידות בין העם האזרי והעם היהודי והקהילה היהודית על אדמת אזרבייג'ן".

    רבה של הקהילה הגיאורגית ספרדית הרב זמיר איסייב חבר החטיבה הבינלאומית של 'ועידת רבני אירופה' שהגיע עם עשרות מתלמידיו בבית הספר היהודי לקבלת הפנים לנשיא הרצוג אמר כי "ברכות הקהילה היהודית לנשיא אלייב הן עמוקות וזו עוד הזדמנות להיווכח עד כמה הקהילה היהודית זוכה למלכות של חסד בדמות הנשיא הנערץ על כולנו הממשיך את מורשת אביו בדאגה הכנה והידידות האמיצה עם הקהילה היהודית ומוסדותיה". הרב הודה לנשיא גם על מימוש מתנת יום ההולדת; שדרוג בית הספר שכזכור הובטח לפני כשבועיים במלאת  100 שנים להולדתו של אביו הנשיא היידר אלייב, מנהיג המדינה ששדרג את הקשר העמוק בין העמים והמדינות. כמתנת יום הולדת הודיעו השלטונות על שיפוץ ושדרוג בית הכנסת ובית הספר היהודי בבאקו הפועל גם בחסות 'הועד להצלת נדחי ישראל'. בבוקר ערך שר הפנים והבריאות עו"ד הרב משה ארבל ביקור בבית הספר ושוחח עם התלמידים.

    הרב איסייב הזכיר את שדרוג שיתוף הפעולה בין המדינות והעמים וההחלטה האמיצה על פתיחת שגרירות אזרבייג'ן בישראל. "אני מבקש להזכיר לנשיא ולמשתתפים את מכתבם של  30 השרים וחברי הכנסת מכל סיעות הבית על הוקרתם והערכתם לנשיא ולשלטונות אזרבייג'ן על היחס החם והלבבי ליהודים ולישראל. מולנו ניצב אויב משותף ומסוכן – המשטר האיראני המאיים בחורבן על שני העמים שלנו ומשתמש בתעמולה אנטישמית כדי להסית את תושבי אזרבייג'ן נגד הממשל המוערך בזירה הבינלאומית, כאשר אזרבייג'ן ממשיכה להיות ספקית גדולה ביותר של גז ונפט לישראל ולאירופה, חרף הלחצים מאיראן". 

    "אני חייב לשתף אתכם בעניין משותף נוסף החשוב מאוד לברית שיש לנו עם העם האזרי. זכינו לחיזוק משמעותי בעמדתנו; מומחה אמריקני מוביל לביטחון לאומי ולמזרח התיכון ד"ר קמרן בוכרי המביע הזדהות עם המיעוט האזרי המתקומם בצפון איראן ומשבח את מכתב החכי"ם שיזמנו בעניין. 

    "עלינו תמיד לזכור כי הכרת טובה היא כלל חשוב מאוד בדרך היהודית והמסורת – אלה בני העם האזרי הידידותי מאד כלפי היהודים במהלך ההיסטוריה. והקהילה היהודית מודאגת עמוקות מרדיפות בני העם הידידותי באיראן ותמשיך לעשות כל אשר לאל ידה כדי לסייע להם ולהשיב להם כגמולם הטוב".

    צילומים: באדיבות לשכת נשיא אזרבייג'ן והקהילה היהודית



    0 תגובות